Vi har bedt en række eksperter og profiler indenfor mediebranchen give deres bud på medieåret 2019. Herunder kan du læse artiklerne:
“Igen i år vil vi spilde en masse tid på at diskutere stykkøb og Spotify for news.”
Af Claes Senger Holtzmann, data- og analyseredaktør på Jysk …
Fire store tendenser vil have stor effekt for medierne i 2019: Fatigue, Consumer based millennial focused media, service og advertising.
Af Thomas Baekdal, forfatter og medieanalytiker
Jeg håber og tror, at 2019 bliver året, hvor vi i mediebranchen for alvor tager snakken med os selv og vores publikum om, hvorfor vi …
2019 bliver året, hvor kunstig intelligens begynder at styre, hvilke nyheder du møder på større danske nyhedsmedier.
Af Kasper Lindskow, leder af strategi og forretningsudvikling på …
Virker kunstig intelligens, maskinlæring og algoritmer som sorte bokse? Så får du her tre spørgsmål, som kan lette på låget.
Af Magnus Bjerg, journalist og Knight …
Hvis de seneste år har handlet om at optimere medieforretningen baseret på brugernes data, kommer 2019 til at handle om at genforhandle kontrakten med brugerne. …
Jeg tror, vi som mediebranche i 2019 bliver mere bevidste om, hvad algoritmer kan og ikke kan. Mennesker spiller fortsat en stor rolle, og den …
Indenfor teknologien bliver det kommende år en rutinepræget præsentation, der dog vil byde på rigeligt med udfordringer til medierne. 2019 bliver ikke året, hvor robotterne …
Hvad kan medierne lære af en vestjysk campingplads? Det handler om at forstå dem, man lever af.
Af Mads Kristensen, partner i Further
Den enes løgn er den andens sandhed. I det kommende år vil vi se endnu flere slagsmål om, hvad fakta egentlig er.
Af Lene Rimestad, freelancejournalist …
Efter flere år med fokus på omstrukturering og fokusering af den eksisterende forretning, er de store medievirksomheder nu på jagt efter ny vækst. Specielt vækst …
Det at kunne fortælle en god historie og kunne engagere lyttere med sin stemme er færdigheder, der bliver brug for i mediernes fremtid.
Af Karin Høgh, …