Vi har bedt en række eksperter og profiler indenfor mediebranchen give deres bud på medieåret 2019. Herunder kan du læse artiklerne:
Hold nu fast: Tre tendenser vil afspore medierne i 2019
“Igen i år vil vi spilde en masse tid på at diskutere stykkøb og Spotify for news.” Af Claes Senger Holtzmann, data- og analyseredaktør på…
4 trends for medierne i 2019
Fire store tendenser vil have stor effekt for medierne i 2019: Fatigue, Consumer based millennial focused media, service og advertising. Af Thomas Baekdal, forfatter og…
Medierne i 2019: Ansigt til ansigt
Jeg håber og tror, at 2019 bliver året, hvor vi i mediebranchen for alvor tager snakken med os selv og vores publikum om, hvorfor vi…
Kunstig intelligens begynder at redigere danske nyhedsmedier
2019 bliver året, hvor kunstig intelligens begynder at styre, hvilke nyheder du møder på større danske nyhedsmedier. Af Kasper Lindskow, leder af strategi og forretningsudvikling…
Kunstig intelligens: Tre spørgsmål, journalister skal stille
Virker kunstig intelligens, maskinlæring og algoritmer som sorte bokse? Så får du her tre spørgsmål, som kan lette på låget. Af Magnus Bjerg, journalist og…
Transparens om data veksles til værdi
Hvis de seneste år har handlet om at optimere medieforretningen baseret på brugernes data, kommer 2019 til at handle om at genforhandle kontrakten med brugerne.…
Mediernes Fremtid 2019
Hvad går det her ud på?
Algoritmens lyksaligheder
Jeg tror, vi som mediebranche i 2019 bliver mere bevidste om, hvad algoritmer kan og ikke kan. Mennesker spiller fortsat en stor rolle, og den…
Medieteknologi 2019: Justeringer inden de store slag
Indenfor teknologien bliver det kommende år en rutinepræget præsentation, der dog vil byde på rigeligt med udfordringer til medierne. 2019 bliver ikke året, hvor robotterne…
Brugerne er mediernes store mulighed i 2019
Hvad kan medierne lære af en vestjysk campingplads? Det handler om at forstå dem, man lever af. Af Mads Kristensen, partner i Further
Flere konflikter om sandhed og løgn
Den enes løgn er den andens sandhed. I det kommende år vil vi se endnu flere slagsmål om, hvad fakta egentlig er. Af Lene Rimestad,…
2019: Året hvor medierne igen går på opkøb
Efter flere år med fokus på omstrukturering og fokusering af den eksisterende forretning, er de store medievirksomheder nu på jagt efter ny vækst. Specielt vækst…
Podcast – ny distribution eller fremtidens personlige lydmedie?
Det at kunne fortælle en god historie og kunne engagere lyttere med sin stemme er færdigheder, der bliver brug for i mediernes fremtid. Af Karin…