Mediernes Fremtid 2020

Vi har bedt en række eksperter og profiler indenfor mediebranchen give deres bud på medieåret 2020.

Her er de første artikler – flere følger i starten af det nye år.

God læselyst!
Aske Kammer og Lars K Jensen

Pivot-to-Paid fortsætter ufortrødent i 2020

…men vi er nødt til at tale om mediernes forsvindende position i dagligdagens fysiske rum – og hvordan den kan genopbygges på en ny måde.

Af Patrick Arendal Fahlström
Står bag markedsanalysen Subscribo.dk // Partner & Licensing Manager hos Infomedia

Læs artiklen »

Kære medier, tag debatten tilbage

De seneste mange års hadske onlinedebat skræmmer stille og roligt folk væk fra den offentlige demokratiske debat, som medierne er sat i verden for at drive.

Af Tine Johansen
Formand for Dansk Journalistforbund

Læs artiklen »

Kærlighed, ikke kliks

Fremtidens valuta for succes på mediemarkedet bliver hverken shares eller kliks. ”Kærlighed” bliver fremtidens medievaluta.

Af Dennis Christensen
Leder af DR Medieforskning

Læs artiklen »

Den konstruktive og inddragende journalistik

2020 handler om kernen i journalistikken. Vi skal finde ud af, hvordan vi laver journalistik, modtagerne ikke vil leve uden. Skal det lykkes, skal journalistikken tage afsæt i og udvikles i tæt samspil med det fællesskab, den skal gøre en forskel i. Den skal inspirere, være nuanceret og skabe tillid.

Af Gerd Maria May
Grundlægger af Room of Solutions

Læs artiklen »

Natural Language Processing får sin rette plads

Med fuld bevidsthed om at gentage 2016, 2017, 2018 og 2019 forudsigelser, og med en klar risiko for at jeg ser naiv ud i 2021, så tror og håber jeg på at 2020 bliver året hvor Natural Language Processing får sin rette plads i det danske medielandskab.

Af Claus Ladefoged
Digital Udviklingschef for TV2 Regionerne

Læs artiklen »

Hold dig opdateret på Mediernes Fremtid: